INFO CĂLĂTORI

 

Informatii din circulaţie

Informaţiile din circulaţie sunt variabile, valabile doar pentru data şi ora solicitării lor. 

Nu ne asumăm răspunderea pentru eventuale pagube directe, indirecte sau circumstanțiale produse prin utilizarea acestor informații

În caz de urgenţe, apelaţi numărul european unic 112. Gratuit în orice reţea de telefonie

HARTA REŢELEI CFR

 
MINISTERUL TRANSPORTURILOR ÅžI INFRASTRUCTURII
COMPANIA NAŢIONALĂ‚ DE CĂ‚I FERATE
“CFR” – SA
BIROUL DE PRESĂ‚, INFORMAŢII ÅžI RELAŢII CU
PUBLICUL

010873, Bucureşti, Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sect. 1
Tel.: (++) 401 317.74.38; Fax: (++) 401.317.74.38

BIROUL DE PRESĂ‚, INFORMAŢII ÅžI RELAŢII CU PUBLICUL
Nr:1/2/117/05.04.2012

Referitor la ştirea „Fonduri UE pentru o baracă”, difuzată de postul Antena 3, joi

05.04.2012, în emisiunea Se întâmplă în Romania, moderată de doamna Maria Coman,

avându-l ca invitat pe domnul Mihai Ursu, biroul de presă al CNCF CFR SA consideră

nefondate acuzaţiile referitoare la importanţa investiţiei pentru modernizarea staţiei CF

Botoşani, staţie care se află într-un oraş reşedinţă de judeţ şi face următoarea

Precizare

Compania Naţională de Căi Ferate CFR prin strategia de dezvoltare şi de modernizare a

reţelei feroviare urmăreşte să obţină integrarea în reţeaua feroviară a Uniunii Europene. Acest

lucru presupune dezvoltarea coridoarelor paneuropene de transport, ridicarea performanţelor

reţelei feroviare româneşti la cerinţele europene, precum si modernizarea staţiilor de cale

ferată pentru aducerea lor la nivel de eurogări. Eurostaţia este un concept adoptat de Uniunea

Internaţională a Căilor Ferate şi face referire la toate staţiile care corespund standardelor de

accesibilitate şi serviciilor oferite călătorilor. Conform reglementărilor UIC (UIC nr.140:

Accesibilitatea staţiilor de cale ferată; UIC nr.413: Măsuri pentru facilitarea călătoriilor

pe calea ferată şi UIC nr.741: Reglementări referitoare la peroane, în staţiile de călători) o

eurostaţie "trebuie să întrunească criteriile de bază privind accesibilitatea, pentru a asigura o

autonomie deplină tuturor categoriilor de călători."

Staţia de cale ferată Botoşani este inclusă într-un program care prevede modernizarea a

16 staţii feroviare, principalul criteriu de selecţie a acestor gări fiind poziţionarea lor în oraşele

reşedinţă de judeţ. Lucrările de modernizare a acestei staţii vor avea ca rezultat îmbunătăţirea

condiţiilor de exploatare şi asigurarea serviciilor pentru călători conform standardelor europene,

precum şi respectarea normativelor de adaptare a clădirilor civile şi a spaţiului urban aferent

la exigenţele persoanelor cu dizabilităţi. Construirea pasajului subteran din această staţie este

prevăzută în proiectul tehnic şi respectă normele europene de siguranţă. Nu mai puţin important

este faptul că, finanţarea europeană pentru astfel de proiecte nu ar fi fost posibilă dacă nu se

îndeplineau toate condiţiile de siguranţă pentru călători şi pentru circulaţia trenurilor.

De asemenea, nu mai puţin important este faptul că această gară feroviară are o importanţă

economico - socială pentru locuitorii judeţului Botoşani. Legăturile comerciale fiind accesibile

spre zone economice ale ţării, deoarece cele 18 trenuri care circulă zilnic pe liniile de cale ferată

din această staţie fac legătura cu magistrala 500, Bucureşti - Ploieşti - Suceava - Vicşani, de

unde se asigură accesul direct spre Ucrania, prin Vicşani - Vadu Siret se asigură legătura cu Gura

Humorului, iar prin Ilva Mică - Cluj - Oradea - Timişoara se face legătura cu jumătatea de nord -

vest a ţării.

Referitor la afirmaţia moderatoarei, conform căreia Gara a mai fost modernizată şi în

2003, ţinem să corectăm această informaţie, neverificată de altfel, şi să reamintim că în staţia CF

Botoşani s-au executat doar lucrări de reparaţii capitale, susţinute financiar din fonduri proprii ale

companiei, lucrări care începând cu anul 2008 nu au mai putut fi continuate din cauza problemelor

economice cu care s-a confruntat compania. O dată cu identificarea altor surse de finanţare, staţia

CF Botoşani a fost inclusă în proiectul de modernizare a celor 16 staţii de cale ferată.

În ceea ce priveşte acuzaţiile domnului Mihai Ursu, conform cărora unele din staţiile deja

modernizate se află pe tronsoane feroviare ulterior închise, susţinem că aceste acuzaţii sunt

nefondate deoarece niciuna din staţiile de cale ferată deja modernizate nu se află pe liniile CF

incluse în Hotârărea de Guvern privind închiderea unor părţi din infrastructura feroviară, care se

referă doar la închiderea unor linii excedentare din staţii, pentru care din considerente tehnice şi

comerciale nu se mai justifică menţinerea lor în funcţiune.

CNCF CFR SA dezminte public comentariile tendenţioase asociate activităţii

reprezentanţilor companiei în derularea proiectelor pentru modernizarea staţiilor feroviare şi vă

asigurăm că sunt aplicate în mod corect prevederile legislaţiei europeane în domeniu.

Mizând pe profesionalismul şi seriozitatea ce caracterizează în general postul Antena 3 şi pe

respectul cu care acesta îşi tratează audienţa, vă rugăm să faceţi publice aceste precizări.

Åžef birou,
Oana Brânzan

Documentul de Referinţă al Rețelei CFR

 

Document de Referinţă al Reţelei (DRR) este elaborat de CFR pentru a descrie serviciile pe care CFR le oferă clienţilor care doresc să opereze trenuri pe infrastructura feroviară administrată de CFR. 

 

 DRR 2019        DRR 2020 PROIECT       ARHIVA